Do 1987. godine glam metal je dobrano zagazio u dekadenciju, što je bilo
više nego jasno uočljivo iz muzike novooformljenih sastava.
Glam bendovima druge generacije uglavnom je manjkalo talenta, energije,
ideja, ali i ljubavi prema muzici koju su imali pioniri žanra (mada je časnih
izuzetaka bilo dosta; među njima svakako najistaknutija mesta zauzimaju Tesla,
Cinderella, Great White, Skid Row, Extreme, Badlands, Zodiac Mindwarp & The
Love Reaction i, naravno, Guns N' Roses). Proslaviti se, zaraditi brdo novca i
biti okružen lepim devojkama – o tome su maštali mladi bendovi koji su hrlili u
Los Anđeles, nadajući se da će tamo doći do bogatstva i slave makar i po cenu
kompromisa sa izdavačkim kućama, publikom i samima sobom. Jasno, to više nije
bio rokenrol, i bendovi poput Dangerous Toysa i Love/Hate došli su na scenu
previše kasno da bi išta mogli da spasu.
U trećem delu priče o glam metal albumima objavljenim 1987. godine
govorimo o albumima-prvencima.
Kane Roberts – Kane Roberts
Faster Pussycat – Faster Pussycat
Faster Pussycat bili su najizrazitiji predstavnici grupe bendova
(nemoguće je govoriti o pokretu) koji su više dugovali glam rocku i punku no
heavy metalu, pa su valjda otuda od strane fanova često označavani kao „sleaze
rock“. Ovaj termin (ma koliko bio diskutabilan) odlično priliči debi-albumu
Faster Pussycata – sa pesmama prljavih rifova (prečišćenim od klavijatura,
razume se), sa mjaukavim vokalima Taime Downea, sa izrazitim punkerskim
senzibilitetom ali i glamerskom lascivnošću, prvenac Faster Pussycata odista odiše
atmosferom slatkasto-lepljivom. Losanđeleske barabe su verno uhvatile duh i
prenele slike tog novog Vavilona u vrcavom boogieu „Cathouse“, beastieboysovskoj
„Babylon“ i bendovom najvećem hitu, „Bathroom Wall“, te u pesmama „Smash
Alley“, „City Has No Heart“, „Ship Rolls In“ i „Bottle In Front Of Me“. Zaista,
Faster Pussycat mogli bi biti proglašeni istinskim naslednicima Hanoi Rocksa,
čak možda i New York Dollsa. No dok slušate njihov prvenac ne možete se oteti
utisku da albumu nedostaje – iskrenosti, pri čemu ne mislimo samo na Downeovo
upinjanje da zvuči više poput Stevea Tylera nego što je zaista zvučao. Faster
Pussycat jesu prikazali mračne strane života u gradu koji je u drugoj polovini
osamdesetih predstavljao Meku hard rocka, no čineći to odviše bezbrižno, slaveći
ih preko uobičajene mere glorifikacije seksa, droge i rokenrola. Možda Faster
Pussycat zaista nisu bili u stanju da izdignu glavu iznad površine mora
dekadencije, reći će neki, no treba imati na umu da je prelepa blues balada
„House Of Pain“ sa njihovog drugog albuma, Wake
Me When It's Over, umnogome demantovala manifest njihovog prvenca, „No Room
For Emotions“.
EZO – EZO
EZO praktično nije prvi album japanskih metalaca –
pod imenom Flatbacker objavili su dva albuma u Japanu pre nego što su se
odlučili za selidbu u sjedinjene države. Promenivši ime u EZO, koje je trebalo
da asocira na Eizo, drevno ime za japansko ostrvo Hokaido, Japanci su pod
producentskom palicom Gennea Simmonsa snimili jedan od najupečatljivijih glam
metal albuma druge polovine osamdesetih. Članovima EZO-a je tradicionalni heavy
metal bio znatno bliži no njihovim američkim kolegama, pa su pesme, obeležene grlenim
vokalom sjajnog Masakia Yamade i žestokim rifovima Shoyo Iide, odisale znatno
mračnijim senzibilitetom nego što je to bio slučaj sa radovima njihovih
savremenika. Komadi „House Of 1,000 Pleasures“, „Destroyer“ i „Desiree“,
umnogome zahvaljujući Yamadinoj interpretaciji, odisale su perverzno-erotskim –
to bismo i očekivali od glam metal benda iz Zemlje izlazećeg sunca, reći će
neki – i anticipirale radove EZO-vih mnogo poznatijih sunarodnika, X Japana. Sa
žestokim metal komadima poput „Mr. Midnight“ i „Desiree“ i klasičnim, ali
nadprosečno dobrim, glam metal himnama poput „Flashback Heart Attack“ i „Big
Changes“, te na momente neobjašnjivo (podsećamo: album je producirao Genne
Simons) moderno (za ono vreme) produciranim gitarama, bubnjevima i vokalima
(„Here It Comes“, „Kiss Of Fire“), EZO je
pravo malo hard rock remek-delo druge polovine osamdesetih.
(Balkanrock.com, 13. oktobar 2012)
Нема коментара:
Постави коментар