Ne dozvolite da vas ovo „prog“ uplaši. Heaven Rain ne spadaju u
progresivu koja se svodi na, narodski rečeno, izdrkavanje na instrumentima i
koja je jednom mogla doći glave rokenrolu. Muzika Heaven Raina je komunikativa,
oni teže kvalitetnoj osnovi, a to je sama pesma, a ne virtuoznosti radi
virtuoznosti – tako na Second Sun
nema nijedne pesme duže od pet minuta. To, svakako, ne znači da članovi Heaven
Raina nisu sjajni muzičari. Bubnjar Nebojša Lekić i basista Bojan Jokšić su
snažna ritam sekcija, Igor Dragelj je tehnički izuzetno potkovan gitarista, no
naročito valja pohvaliti klavijaturistu Gorana Baštinca, čiji talenat blista u
punom sjaju u instrumentalima „Close To Dawn“ i „At The End Of Time (Letter
Part II)“ (instrumetal pod nazivom „Letter“ objavljen je na prvencu Heaven
Raina, Far And Forever). Ponegde je Drageljova
gitara možda nepravedno potisnuta u drugi plan, no melodičnost, a ne sirovost,
je karta na koju ovaj bend treba da igra i u budućnosti. A tu je i baršunasti
glas Mione Graorac, čiji talenat u punoj meri dolazi do izražaja u veoma lepoj
klavirskoj baladi „Nowhere“, u kome leže ogromne mogućnosti za eksperimentisanje
sa različitim žanrovima, čega se, uostalom, članovi Heaven Raina ne libe. Ima
na albumu Second Sun, pored teških
komada i nešto mekšeg zvuka na tragu melodic rocka sa prelaza iz osamdesetih u
devedesete godina prošlog veka: „My Only One“ (uz „Nowhere“ i „Letter Part II“
moj favorit), „Second Sun“ i „When Day Fades To Dark“. Štaviše, kada se ove
pesme stave na vagu sa težim komadima poput „Face Of Misery“ ili power
orijentisane „Raven In Heart“ stiče se utisak da je bend većeg uspeha imao sa
mekšim formama. Da se bend slučajno odlučio za melodični hard rock zvuk, bio bi
među najboljim domaćim bendovima ove orijentacije...
Heaven Rain pokazuju jasne tendencije ka konceptualizmu – to je,
uostalom, često i bitna odrednica žanra za koji su se opredelili. Doduše, nema
jasnog koncepta koji povezuje pesme sa Second Sun (na albumu je kao lajtmotiv
prisutan zvuk presipanja neke tečnosti, no nisam sasvim shvatio šta su članovi
benda time „hteli da kažu“); za tako nešto su, uostalom, potrebni nešto
ozbiljniji tekstovi no što su oni sa ovog albuma. Ono što obično zameram
domaćim metal bendovima, odluku da tekstove pišu na engleskom jeziku, Heaven
Rainu neću zameriti, jer oni imaju realnih šansi da steknu poštovaoce van
regije (sudeći po izvodima iz recenzija na njihovom zvaničnom sajtu, već su uspeli
da privuku pažnju strane publike). Svakako, neće steći popularnost o kakvoj
sanja većina naših metal bendova, ali mogu zadobiti fanove u krugovima
ljubitelja progresive, koji su zahvalna, ali i veoma zahtevna publika. To,
doduše, ne znači da ne bih više voleo da čujem Mionu kako peva na srpskom. Nadu
da bi to moglo zvučati jako dobro daje mi bonus numera, obrada Zaninog hita
„Vejte snegovi“. Doduše, jednoj pesmi ovakvog senzibiliteta možda ne odgovara metalno
ruho, no sama činjenica da su je Heaven Rain obradili otkriva da se njihova
muzička lektira ne svodi samo na težak zvuk (to možda još bolje otkriva
činjenica da su na EP-u Evolution iz
2010. obradili pesmu „Galebovi“ nepravedno zaboravljenih pop rock velikana
Bolero). Uostalom, tu vrstu svestranosti biste i očekivali od nekoga ko se bavi
„progresivnom muzikom“, zar ne? Šteta što nije više metal bendova koji, poput
Heaven Raina, znaju pravo značenje reči „progresivno“.
Ocena: 3/5
Datum izdavanja: 2012.
Žanr: Progressive metal, heavy metal
Dužina trajanja: 41:42
Izdavač: MusicBuyMail
Spisak pesama:
- „Close To Dawn“ – 1:32
- „Heaven Rain“ – 3:40
- „Dreamless“ – 4:04
- „My Only One“ – 3:59
- „Second Sun“ – 3:35
- „Face Of Misery“ – 4:16
- „Nowhere“ – 4:45
- „Raven In Heart“ – 4:00
- „When Day Fades To Dark“ – 3:55
- „At the End Of Time (Letter Part II)“ – 3:46
- „Vejte snegovi“ – 4:08
Нема коментара:
Постави коментар