Poslednjih godina glam metal je u Skandinaviji,
naročito u Švedskoj, doživeo svojevrsni revival – pojavio se ogroman broj izvođača
koji zvukom i imidžom (puno xx-ova u imenima bendova i pseudonimima muzičara) podražavaju
američke glam bendove sa kraja osamdesetih. Nije sasvim jasno otkud kod
Skandinavaca, koji su dali nekoliko zaista istaknutih glam imena (Norvežani
TNT, Šveđani Europe, uz Def Leppard i Bon Jovi najizrazitije predstavnike pop
metala, a Finci Hanoi Rocks, koji su značajno uticali na vizuelni identitet
pokreta), ovakva pomama za glamom, no činjenica da su njihove zemlje dom nekima
od najpoznatijih black (Norveška), death (Švedska) i power metal (Finska) bendova na svetu verovatno
ima neke veze sa tim – nekima se valjda smučila tolika ozbiljnost. Jedan od
najnovijih izdanaka švedske glam metal scene je i atraktivna Mia Klose.
Estetika i poetika debi albuma Mie Klose je ono
što se u samom startu nameće kao problem; arhaičnost sama po sebi, razume se,
ne mora biti loša, no pokušaj doslovnog rekonstruisanja, kako formom i
izvedbom, tako i produkcijom, duha epohe (mislimo ovde na drugu polovinu
osamdesetih) čiji je glavni proizvod bio škart nameće pitanje – čemu? London, doduše, mnogo više podseća na
radove pevačica hard rock/pop rock provenijencije poput Fione Flanagan, Lise
Dominique i Robin Beck no na radove glam diva poput Lite Ford i Vixen. No Kloseova,
čini se, više no radovima i onih prvih duguje Maddoninim ranim albumima, što
samo po sebi, naravno, nije loše. Međutim, visoki glas Kloseove na hard rock
podlozi ne funkcioniše baš najbolje i London
čini prilično napornim za slušanje, čemu umnogome doprinose i neobična
produkcija – glas Kloseove nepotrebno je udvajan; nije reč o pratećim vokalima,
već o pravim duetima Kloseove sa samom sobom – i činjenica da se Kloseova i
njen prateći bend u više navrata mimoilaze. Članovi benda, iako solidni muzičari,
ne mogu se pohvaliti natprosečnim sviračkim umećem, te na planu izvedbe
dominiraju izlizani hard rock klišei, kakav je, uostalom, slučaj i sa tematikom
pesama. Možda ne baš hedonizam, ali svakako optimizam kojim odiše London, u potpunom neskladu sa aktuelnim
političkim, ekonomskim i socijalnim previranjima (koja nisu mimoišla ni mirnu
Skandinaviju), neopisivo je iritantan – da se razumemo: ne zahtevamo od
današnjih hard rock bendova da budu Rage Against The Machine, samo da pokažu da
su svesni činjenice da su osamdesete prošle. Prvenac švedske pevačice, izuvev
možda balade „Living For Tomorrow“ (nije reč o obradi pesme Scorpionsa), nema
puno toga da ponudi. Mia Klose neće, bojim se, ni zagriženim ljubiteljima
odavno upokojene hard rock estetike biti zanimljivija drukčije no kao lepa
devojka koja se (uslovno rečeno) bavi tvrdim zvukom.
Ocena:
1,5/5
Datum
izdavanja: 1. avgust 2012.
Žanr: Hard rock, glam metal revival
Dužina
trajanja: 40:22
Izdavač: DMD Music
Producent: Danny Drama, Mia Klose, Melly
Spisak
pesama:
- „Open Your Eyes“ – 5:17
- „You Drive Me Crazy“ – 5:04
- „Mama“ – 4:28
- „Living For Tomorrow“ – 5:21
- „London's A Heartbreaker“ – 4:06
- „Lady Killer“ – 3:45
- „Never Too Late“ – 3:55
- „City Of Rock“ – 4:34
- „Never Too Late (Raw Demo Version)“ – 3:52
Нема коментара:
Постави коментар