Zagrebačka
kantautorka Nina Romić za Balkanrock piše o svojim omiljenim albumima:
„Bio je jako
težak izbor, jer jako mnogo albuma volim i dosta njih me veže za određene
trenutke, mladost, odrastanje... No ipak sam se odlučila za ova 3 albuma:
Bob Dylan – Desire (1976)
Možda zvuči
patetično, no rastopim se svaki put kad mu čujem glas. Definitivno je jedan od
onih čija me glazba uveseljava i podiže. I možda nisam ni objektivna sasvim jer
je pomalo i nestala kritičnost, postao je prečest gost u mojim zvučnicima.
Iako me
oduševljava svaki put iznova, i sa novijim izdanjima, ovaj album jako volim,
podsjeća me na daleke dane provedene u malom dalmatinskom selu Ruminu kod moje
bake, gdje smo sestrična Ena i ja u dvoglasju pjevale uz gitaru do duboko u noć
„One More Cup od Coffee“. Gitara je bila stara, a ja sam otprilike tada nekada naučila
i prve akorde na njoj, i mislila sam da ću polomiti prste...
Album je iznimno
topao, svaka pjesma je posebna, a zapravo osvojio me onom o boksaču Rubin
Carteru, The Hurricaneu, možda i jednom od najdražih pjesama koju sam ikada
čula. Nisam mogla izdržati, upravo sam je pronašla i sada je slušam.
Pink Floyd – Ummagumma (1969)
Pink Floyde sam
otkrila početkom srednje škole, kad sam u bratovoj sobi pronašla CD The Wall.
Odmah me zainteresirao jer je bio dupli a cover je bio minimalistički. Svidio
mi se na prvu, i kako sam više istraživala tu priču, Floydi su se polako, ali
sigurno uvukli ispod kože. Oduvijek me je privlačila neobična, mistična glazba,
puna čudnih zvukova i psihodeličnih rješenja, pa je i ovaj album je bio veliko
otkriće. Sjećam se da sam ga prvi put čula u jednoj maloj mračnoj optici gdje
je radio prijatelj. Pustio mi je „Careful with That Axe, Eugene“ i vrlo me se
dojmila, i na neki način potaknula da istražujem takvu glazbu, i zahvaljujući
ovom albumu i Floydima sam otkrila mnoge opskurne, zanimljive psihodelične
bendove iz tog vremena.
Entrance – Prayer of Death (2006)
U to vrijeme kada
je izašao ovaj album sam bila prezasićena modernim indie zvukom svih tisuću
bendova koji su mi zvučali jednako i nisam pronašla ništa što bi mi bilo
interesantno. Ovaj album je definitivno ponudio neki novi zvuk, koji je imao
poveznica sa starijom glazbom koju volim, no ipak u malo modernijem ruhu.
Entrance vodi autor Guy Blakeslee i svira sa dvoje glazbenika, Paz Lenchantin
na bassu i Derekom Jamesom na bubnjevima, i stvaraju jako zanimljivu i
energičnu glazbu, miljama udaljenu od aktualnog i modernog zvuka, no ipak
unikatnu i specifičnu. Ovo je moja najtoplija preporuka svima koji traže
zanimljiv i energičan zvuk, kombinaciju novoga i staroga. Nadam se da će ova
preporuka nekoga i potaknuti da nabavi ovaj izuzetan album. I naravno da će
tražiti još.“
(Balkanrock.com, 16. septembar 2012)
Нема коментара:
Постави коментар