Pre svega, Hell In A Handbasket nije
urađen po šemi koju su još 1976. zacrtali Loaf i Jim Steinman (jedna, obično
uvodna, simfonijski pompezna stvar, malčice hard rocka, balade u kojima
dominira zvuk klavira, dueti sa ženskim vokalima), a koje se Loaf dosledno držao
i na Hang Cool Teddy Bear. Kako su
svi Meat Loafovi pokušaji da se otrgne ovoj formuli doživeli neuspeh i kod
publike i kod kritike (a poslednji takav pokušaj bio je Blind Before I Stop iz 1987), i kako se Loaf nakon ogromnog uspeha Bat Out Of Hell II: Back Into Hell
uglavnom držao pozatog šablona, već i sama činjenica da je na Hell In A Handbasket bio još skloniji
ekperimentisanju no na Hang Cool Teddy
Bear predstavlja veliki plus za ovaj album. Hell In A Handbasket je zapravo Loafov muzički najraznovrsniji
album. Ima tu zdravog mainstream rocka („All Of Me“, „Fall From Grace“, „Blue
Sky“), hard rocka („Mad Mad World“, „Party Of One“, „Live Or Die“, „Stand In
The Storm“), ali vrlo malo onog wagnerijanskog (čitaj: steinmanovskog), dosta
countrya („The Giving Tree“, „Live Or Die“, „Stand In The Storm“, ), malčice
gospela („The Giving Tree“), budući da su, jelte, Chuck D i Lil' Jon tu ima i hip
hopa („The Good God Is A Woman And She Don't Like Ugly“, „Stand In The Storm“),
ima čak i trunčice punka („Party Of One“), no meni je ovaj album
najzanimljiviji po tome što na njemu ima više bluesa no i na jednom Meat
Loafovom albumu („Mad Mad World“, „40 Days“, „California Dreamin'“).
Blues, uostalom, umnogome odgovara temi kojom se bavi većina tekstova, a
koju nagoveštava i sam naslov albuma. Naime, aktuelne ekonomske i socijalne
prilike u Sjedinjenim Državama su, očigledno, ostavile snažan utisak na Loafa
(kao, uostalom, i na sve građane Amerike), koji, istina, ne piše sam pesme koje
izvodi, ali usmerava autore pesama u određenom smeru, i, naravno, ima poslednju
reč kada se odlučuje o tome koje će se pesme naći na albumu. (Svakako, velika ekonomska kriza nije pogodila samo
Sjedinjene Američke Države, ali je čak i od mnogo angažovanijih američkih
muzičara previše očekivati da bace pogled izvan sopstvenog dvorišta.) Tako pesme
„The Giving Tree“, „Mad Mad World/Good God Is A Woman And She Don't Like Ugly“,
„40 Days“ i „Stand In A Storm“ odišu besom i rezignacijom posve drugačijim od
tinejdžerskog bunta kojim su neizbežno odisale čak i one Loafove pesme za koje
bismo mogli reći kritikuju stanje u društvu („Life Is A Lemon And I Want My
Money Back“, „Land Of The Pig (The Butcher Is King)“). „Giving Tree“ je
fantastičan spoj kantrija, hard rocka i gospela, sa sjajnim tekstom nadahnutim
kako realnošću, tako i mitskim motivima iz gospel i blues pesama (deo kada Loaf
praćen horom peva „It's beautiful fruit / Seеms ripe at ground level / It's
dangerous roots / Lead straight down to the devil“ je naročito impresivan) „Mad Mad World/Good God Is A Woman And She Don't Like Ugly“
je odličan spoj obrade blues rock komada „Mad Mad World“ kanadskog rockera Toma
Cochranea, obrade koja je, usuđujem se reći, bolja od originala, i rapovanja
besnog D-a, kojim je ovaj dokazao da MTV kompanija može i danas samo da mu
pljune pod prozor i zbog koga sam spreman čak i da mu oprostim što je pohvalio
„Radnički rep“ Lazara Ristovskog. Moje strepnje, dakle, bile su neopravdane,
kada je o D-u reč to jest. Jer „Stand In The Storm“ bi mnogo bolje zvučala bez
Lil' Jonove dreke. I iako pomenuta stvar, inače snimljena u dve verzije – na
australijskom/nemačkom izdanju albuma u ovoj pesmi pevao je John Rich, a na
izdanju namenjenom Sjedninjenim Državama i ostatku Evrope Trace Adkins, na prvo
slušanje deluje kao papazjanija sačinjena od hard rocka, countrya i hip hopa,
na drugo slušanje shvatate da ona predstavlja spoj tri protestne forme. Sad,
Loaf baš i nije Bruce Sprinsteen, kao što ni Adkins ni Rich nisu Willie Nelson,
niti je Lil' Jon Chuck D, ali je ova zamisao svakako zanimljiva. Naposletku, tu
je „40 Days“, sjajan komad bluesa sa prekrasnim country outrom na akustičnoj
gitari, za koju se mirne duše može reći da je jedna od najboljih stvari koje je
Loaf ikad snimio i u čijem tekstu je vrlo lako prepoznati i sliku naše
realnosti. Socijalni komentar prisutan je čak i u baladama „Our Love And Our
Souls“ (duet sa Loafovom starom saradnicom Patti Russo) i „Another Day“, koje
predstavljaju najslabije momente na albumu, dok „Blue Sky“, iako balada sa
tekstom koji poziva sve ljude sveta (ili bar Amerike, mada to u očima većine
Amerikanaca dođe isto) na mir, za divno čudo, ne ulazi u red loših kopija Lennonove
„Imagine“, čemu doprinosi sažetost, te sjajni prateći vokali, no pre svega
činjenica da je Loaf u njoj briljirao.
Činjenici da Hell In A Handbasket zvuči
neobično iskreno doprinule su i „Fall From Grace“, country rokačina „Live Or
Die“ i „Party Of One“ – u kojoj su briljirali i Loaf i Russoova, jedina pesma
na albumu u kojoj ima nešto od steinmanovske pompeznosti, ali u spoju sa
sirovošću nesvojstvenom Loafu – i, naročito, „All Of Me“, sjajna mainstream
stvar sa prelepim klavirskim deonicama, koja stoji rame uz rame sa pesmama
poput „Alive“ i „Elvis In Vegas“ kao jedan od Loafovih interpretatorskih
vrhunaca. Naposletku tu je i začuđujuće pristojna verzija pesme „California
Dreamin'“, sa veoma lepim solom na saksofonu, koja po senzibilitetu pomalo podseća
na verzije Bobbya Womacka i Josea Feliciana.
Sve u svemu, ukupni utisak više je nego povoljan. Hell In A Handbasket ulazi u red Loafovih boljih izdanja; svakako,
po kvalitetu Hell In A Handbasket ne
može se meriti sa albumima iz Bat Out Of
Hell trilogije, ali itekako može sa Dead
Ringer, Bad Attitude ili Hang Cool Teddy Bear. Hell In A Handbasket značajan je i zato
što se na njemu Loaf po prvi put (ozbiljnije) poigrao Brucea Springsteena ili
Johna Mellecampa, i to sa prilično uspeha. Uspeh je tim veći što danas ni
Bossu, složićete se, ne polazi za rukom da nas ubedi da je i dalje ONAJ
Springsteen – jer na sva njegova uveravanja da je Wrecking Ball nabijen besom više no ijedan drugi njegov album,
možemo mu postaviti pitanje: „Ček', a šta bi s onim Working On A Dream?“.
Datum izdavanja: 27. februar 2012. (Evropa)
Žanr: Rock, hard rock, country rock, blues rock
Dužina trajanja: 52:33
Izdavačka kuća: Sony Records
Producent: Rob Cavallo, Paul Crook, Lil Jon
Spisak pesama:
- „All Of Me“ – 5:17
- „Fall From Grace“ – 3:46
- „The Giving Tree“ – 4:54
- „Mad Mad World/The Good God Is A Woman And She Don't Like Ugly“ – 4:05
- „Party Of One“ – 3:59
- „Live Or Die“ – 4;27
- „Califoria Dreamin'“ – 4:05
- „Another Day“ – 5:03
- „40 Days“ – 5:23
- „Our Love And Our Souls“ – 4:00
- „Stand In The Storm“ – 4:37
- „Blue Sky“ – 2:57
Нема коментара:
Постави коментар